Взяти за надра: Хто володіє нафтогазовими родовищами країни

Відповісти
Аватар користувача
OldBoy
Повідомлень: 1306
З нами з: 22 березня 2018, 17:11
Звідки: Полтава

Взяти за надра: Хто володіє нафтогазовими родовищами країни

Повідомлення OldBoy » 28 березня 2018, 16:14

Третину приватних компаній, що видобувають нафту і газ в Україні, контролюють публічні діячі або їхні найближчі соратники. Серед них – народні депутати, найбільші олігархи та одіозний екс-міністр часів Януковича.
Розвиток внутрішнього видобутку нафти і природного газу є частиною державної стратегії з енергетичної незалежності та безпеки України.

Це завдання є особливо актуальним під час війни з Росією, яка для досягнення своїх політичних цілей шантажує Україну та ЄС зривом поставок газу.

На цьому фоні влада постійно говорить про те, що ось-ось прийдуть іноземні інвестори, які створять нові газові свердловини, нові потужності, нові робочі місця. Усі ці обіцянки залишаються голослівним піаром через вперту відмову влади зробити видобувний ринок максимально прозорим та відкритим для чесної конкуренції.

В цей же час політики або пов'язані з ними олігархи в ручному режимі контролюють українські надра, і вдаються до різних маніпуляцій, щоб приховати це. Зокрема, вказують недостовірну інформацію у державному реєстрі.

Дієві механізми перевірки цієї інформації відсутні як на етапі видачі дозволів, так і на етапі дослідження чи розробки родовищ. Це створює серйозні корупційні ризики та відлякує потенційних доброчесних інвесторів.

Народ України, якому за Конституцією належать надра, також має право знати, хто є справжніми бенефіціарами нафтогазового видобутку в країні.

Важливим кроком до прозорості є отримання достовірної інформації від власників ліцензій. Наприклад, через запровадження санкцій до компаній, що повідомляють недостовірну інформацію про своїх бенефіціарів.

Поки цього не зроблено, аналітики та юристи ГО "Центр протидії корупції" вирішили провести власну інформаційну розвідку для пошуку справжніх бенефіціарів приватних компаній, що володіють спецдозволами на розробку нафтогазових родовищ України.

"Економічна правда" публікує звіт "Центру протидії корупції", в якому детально описано, хто саме отримує зиск від розробки українських надр.

Поблажливий закон
Станом на початок лютого 2018 року Україна видала понад 474 спеціальних дозволів на користування нафтогазовими ділянками надр. 267 з них належать державним підприємств, а 204 знаходиться у власності приватних компаній.

Зображення

Що стосується держкомпаній, зі зрозумілих причин більшість спецдозволів контролюють підприємства Групи "Нафтогаз".
Виникає логічне запитання - а хто володіє приватними компаніями, які отримали державні надра у своє користування?

Справа в тому, що з одного боку законодавство зобов’язує всіх юросіб вказувати у реєстрі юридичних та фізичних осіб-підприємців (ЄДР) інформацію про кінцевого бенефіціара. З іншого - закон дозволяє цього не робити.

Юрособа самостійно визначає, хто є її кінцевим бенефіціаром. Більше того, компанія може вказати, що бенефіціар у неї відсутній. Неподання реєстратору інформації про кінцевого власника карається штрафом від 5,1 тисяч гривень до 8,5 тисяч гривень - сума для бізнесу такого калібру, м’яко кажучи, символічна.

Механізмів перевірки інформації щодо бенефіціарного власника, поданої до ЄДР, закон не передбачає. Відповідальність за подачу недостовірних даних законодавством не визначена.

Така поблажливість з боку закону створює можливості для корупції та зловживань з боку бізнесу.

Хто вони - бенефіціари
Половиною дозволів на користування надрами володіє 114 приватних фірм. 83 з них володіють лише одним спецдозволом, одна компанія володіє 19, а найбільшу кількість дозволів - 38 - сконцентрував пул з 14 компаній, підконтрольних одній особі.

Вищезгадані 19 дозволів належать ТОВ "Іст Юроуп Петролеум". Раніше фірма була відома як ТОВ "Голден деррік" і її пов’язували з Едуардом Ставицьким, екс-міністром енергетики та вугільної промисловості. За даними ЕП, нині компанія підконтрольна російсько-українському олігарху Павлу Фуксу.

38 дозволами володіє пул з 14 компаній, опосередковано підконтрольних скандальному екс-міністру уряду Азарова Миколі Злочевському.

Зображення

За "бенефіціарним критерієм" приватні компанії можна розділити на кілька груп.

Перша група - компанії, які вказали своїх бенефіціарів. До них належить 86 компаній із 114.

28 компаній вказали своїми своїми бенефіціарами іноземців.


натиснути для збільшення
Втім, на основі публічних джерел аналітикам ЦПК вдалося встановити, що у 16 із цих 86 компаній, бенефіціари, ймовірно, відрізняються від вказаних у ЄДР. Ці компанії належать до другої групи.

Третя група - компанії, які правдиво вказали своїх кінцевих власників. Правдивими експерти ЦПК вважають дані лише про бенефіціарів 37 компаній. Вказані ними імена підтверджує інформація з інших, публічно доступних джерел: з офіційних сайтів компаній, інших держреєстрів, повідомлень у ЗМІ, тощо.

Про бенефіціарів 28 компаній в реєстрі взагалі немає інформації.

Серед фірм, що володіють нафтогазовими спецдозволами, майже немає відомих міжнародних корпорацій або іноземних видобувних компаній, що системно інвестують у розвиток галузі.


Публічні діячі - власники дозволів
Третина приватних компаній, що видобувають нафту і газ, контролюється публічними діячами, тобто, особами, які виконують або виконували визначені публічні (політичні - ЕП) функції держави чи є близькими соратниками таких осіб.

Одинадцять публічних діячів володіють четвертою частиною (107) всіх, виданих в Україні, нафтогазових дозволів (474). В їхніх руках - більше половини усіх дозволів, виданих приватним компаніям.

Хто вони?

Олігархи Ігор Коломойський, Геннадій Боголюбов, Віктор Пінчук, Рінат Ахметов, Павло Фукс, нардепи Ігор Котвицький, Вадим Новинський, Леонід Козаченко, Юхим Звягільський, Олександр Онищенко та екс-міністр екології уряду Азарова - Микола Злочевський.

Зображення

Спосіб володіння традиційний - через офшорні компанії за "принципом матрьошки".

Наприклад, офіційно Пінчук не є бенефціаром жодної з компаній на ринку добування нафти та газу. Пул з 11 українських фірм належать двом компаніям з Кіпру: Geo-alliance Oil-Gas Public Limited та Geo-Alliance Oil Gas One Ltd. Перша компанія володіє другою (принцип матрьошки - коли одна компанія володіє іншою).

До серпня 2012 року Geo-alliance Oil-Gas Public Limited належала Geo Alliance Group Limited, яка в аудиторському звіті за 2012 фігурувала як "материнська компанія", що "діє в інтересах Віктора Пінчука та його родини".

Коломойський та Боголюбов також офіційно ніде не фігурують як бенефіціари недержавних компаній, що володіють спецдозволами. Проте через низку офшорів можна прослідкувати їх зв’язок з СП "Полтавська газонафтова компанія", що має 6 спецдозволів на користування надрами.

Власниками найбільшої кількості виданих у приватні руки дозволів на сьогодні є структури Злочевського, а сам опальний екс-чиновник, реабілітований українськими правоохоронцями, нещодавно безперешкодно повернувся в Україну відновлювати свій видобувний бізнес.


Аватар користувача
oven
щира українка
Повідомлень: 1299
З нами з: 22 березня 2018, 14:29
Звідки: місто Кия

Re: Взяти за надра: Хто володіє нафтогазовими родовищами країни

Повідомлення oven » 28 березня 2018, 17:36

А хоть би шо.
Педро буде робити наступ. Нє?
"Володіти собою - найбільша влада." Сенека

Аватар користувача
stan700
Повідомлень: 5520
З нами з: 25 березня 2018, 13:05

Re: Взяти за надра: Хто володіє нафтогазовими родовищами країни

Повідомлення stan700 » 28 березня 2018, 17:59

куда наступ?
введіть податок на вивіз капіталу і трнсфертне ціноутворення
і не їбіть людям мозги

Аватар користувача
stan700
Повідомлень: 5520
З нами з: 25 березня 2018, 13:05

Re: Взяти за надра: Хто володіє нафтогазовими родовищами країни

Повідомлення stan700 » 28 березня 2018, 18:01

Сьогодні серед європейських країн, український механізм контролю ТЦУ вважається одним із самих слабких. Інакше кажучи, налагодження схеми виведення капіталу з України не є складним або критичним процесом. В іноземному досвіді варто відзначити, що більшість країн у законодавстві про ТЦУ використовують Рекомендації Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР), викладені в керівництві ОЕСР з ТЦУ для багатонаціональних корпорацій та податкових служб. Родоначальником ТЦУ є США. В американському податковому кодексі діє концепція "витягнутої руки", яка дозволяє оцінити угоди взаємозалежних осіб з точки зору того, як би незалежні особи будували взаємини в аналогічних умовах. З 1999 року ця концепція застосовується у Росії. А з 2015 року - і в Україні. Так, в РФ механізм ТЦУ передбачає встановлення підстав для контролю, визначення ринкової ціни ідентичних товарів (робіт, послуг), порівняння цін. При виявленні відхилення більше 20 % виноситься рішення про донарахування податку виходячи з ринкових цін. Позитивним моментом в російському законодавстві є можливість самостійного коригування по несплаченому податку. Податковий кодекс Франції звільняє податкові органи від зобов'язання доводити існування залежності угод і відповідного контролю в разі трансферту прибутку підприємствами, розміщеними на території іноземної держави з пільговим режимом оподаткування. Разом з тим, законодавство зобов'язує підприємства співпрацювати з податковими органами щодо документації з питань трансфертного ціноутворення. Норвегія контролює потоки капіталів шляхом посиленого контролю над сплатою податків норвезькими корпораціями в інших країнах. В Казахстані контроль за ТЦУ проводиться шляхом постійного моніторингу і перевірок. Певні категорії товарів і послуг виступають об'єктом посиленого моніторингу. Податкові органи в контролі даної сфери мають серйозні повноваження (право запитувати інформацію державних органів, банків, страхових компаній, аудиторських компаній, учасників ринку цінних паперів тощо). Встановлення факту розбіжності ціни розглядається як підстава для проведення коригування з урахуванням передбачених штрафів і пені. В Португалії, Іспанії, Аргентині, Бразилії передбачені додаткові підстави для ініціювання податкового контролю трансфертних цін за умови правочину з резидентом "податкової гавані". В Австралії і Канаді додатковою підставою є факт порушення принципу "витягнутої руки". Законодавство Білорусі передбачає сплату офшорного збору. Український бізнес якусь видимість контролю за ТЦУ почав спостерігати з літа 2013 року. А з 1 вересня 2013 року в Податковий кодекс були введені поняття трансфертної ціни, контрольованих операцій, з'явилися критерії визначення і система штрафів. Закон від 4 липня 2013 року №408-VII "Про внесення змін до податкового кодексу України щодо трансфертного ціноутворення" фактично став індикатором еволюції "звичайної ціни" до "трансфертної ціни". З 1 січня 2015 року питання ТЦУ законодавчо ще більш зміцнилось, узагальнивши кращі стандарти світової практики і стало максимально близьким до керівництва ОЕСР з ТЦУ для багатонаціональних корпорацій та податкових служб. У Податковому кодексі України відображений вищезгаданий принцип "витягнутої руки", уточнено критерії "пов'язаності осіб", змінено умови визначень контрольованих операцій, проведена загальна систематизація нормативної бази. Але система регламентації питань ТЦУ не може бути діючою без забезпечення якісного механізму контролю. А в цьому напрямку за два роки існування ТЦУ не зроблено рівним рахунком нічого. Наприклад, немає виписаних процедур контролю. У податкових органах станом на поточну дату не існує методики аналізу та контролю щодо ТЦУ. Спочатку відповідальним за питання ТЦУ був департамент податкового та митного аудиту Державної фіскальної служби (Міндоходів), функціональні особливості якого передбачає не тільки організацію і проведення перевірок контрольованих операцій. Це означало, що співробітники департаменту не мали можливості моніторити ціни, адмініструвати операції, розробляти методологічне забезпечення і т. д. Зрештою, підрозділ, в особі відділу контролю за ТЦУ навіть фізично не могло впоратися із завданнями і процедурами, передбаченими Податковим кодексом. На даному етапі, в тому числі, в рамках податкової реформи, ДФС лише регламентується структура і повноваження осіб, відповідальних за контроль над ТЦУ. Методика механізму контролю за ТЦУ - на тому ж рівні. Так, наказ Мінфіну "Про затвердження Порядку проведення моніторингу контрольованих операцій та Порядку опитування уповноважених, посадових осіб та/або співробітників платника податків з питань трансфертного ціноутворення" з 24 березня 2015 року перебуває на стадії проекту. Відсутні які-небудь методики контрольно-перевірочної роботи з контрольованих операціях. Говорячи простою мовою, вигадати придумали, а що з цим робити - ніхто не розуміє. Отже, основними стримуючими важелями в механізмі ТЦУ є: Відсутність процедур контролю. Відсутність у влади бажання розробляти і удосконалювати такі процедури. Що необхідно змінити в існуючому механізмі ТЦУ і у всій сфері в цілому. З 1 січня 2015 року держава посилила вимоги до питань ТЦУ. І хоча на практиці бізнес лякати нічим, але, мабуть, постійні гасла "прийдешньої боротьби" з олігархами та промисловими групами, в тому числі, з допомогою механізмів ТЦУ, зробили свою справу. У розмові про "контрольовані операції" або "трансфертні ціни" бізнес робить круглі очі і запитує: "А що буде, коли механізм запрацює?". Логічними змінами на зустріч бізнесу були б: - збільшення межі контролю (контроль компаній із річним оборотом від 20 млн грн і оборотом з одним контрагентом від 1 млн грн при нинішньому курсі валюти здається дуже об'ємним і мало результативним); - зменшення строків перевірки (перевірка терміном 18 місяців повертає бізнес у 1990 роки, коли податківці сиділи на підприємстві місяцями); - конкретизація поняття "опитування співробітників" (опитування можна проводити як в рамках моніторингу, так і в ході перевірки. В ході перевірки підприємство ще й зобов'язане забезпечити можливість проведення опитування. Іншими словами, якщо податківцю нічого робити, він може прийти поспілкуватися з директором або співробітниками підприємства); - уточнення підстав для виходу на перевірку (згідно з діючими нормами перевірка може вийти поза залежності від того здано звіт чи ні, зданий з порушеннями, встановлені відхилення цін, іншими словами, можливостей уникнути перевірки немає); - визначення типу перевірки (згідно діючих норм не визначено скільки часу із загального строку перевірки перевіряючий повинен знаходиться на підприємстві) і т. д. Не варто забувати, що у складі українських фінансово-промислових груп є іноземні торговельні підприємства з низьким рівнем оподаткування (Кіпр, Люксембург, Нідерланди, Ірландія, Швейцарія), а у складі української влади є представники фінансово-промислових груп. Так чи інакше, 16 вересня 2015 року Кабмін видав розпорядження №977-р, яким встановлено перелік країн (територій), що відповідають критеріям підпункту 39.2.1.2 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу (операції з якими потрапляють в розряд "контрольованих"). У переліку підприємств виключені, порівняно з попереднім (від 14.05.2015 р.), наступні країни: Швейцарія, Грузія, Мальта, Ліван, ОАЕ, Сінгапур, Марокко, Ямайка, Гваделупа. Скорочення "списку офшорів" можна розглядати як крок назустріч бізнесу і, одночасно, підвищення якості процедури адміністрування трансфертного ціноутворення. Але є нюанси. Так, за даними митної статистики, головною експортною базою для України в 2014 році була Швейцарія. Обсяг експорту - 136,5 млрд грн, що становить 32,3 % від загального експорту країни. Сума податку на прибуток в офшорних кантонах Швейцарії становить 8%, а при холдингової діяльності - 4%. ОАЕ на четвертому місці за рівнем експорту з України. Сума експорту становить 21,2 млрд грн. В державі немає загальної ставки податку на прибуток, кожен емірат встановлює свою податкову політику. Але, наприклад, в еміраті Дубай податок на прибуток відсутній взагалі. Законодавство Лівану дозволяє створювати офшорні акціонерні компанії з обмеженою відповідальністю, які можуть здійснювати господарську діяльність за межами країни. Таким чином, основним, що варто змінити в існуючому механізмі ТЦУ - це чітко визначити процедури моніторингу і контролю ТЦУ. Актуальним залишається і питання "гострих кутів" у нинішньому законодавстві. Разом з тим, не варто забувати, що чим менше в Україні ставка податку на прибуток, тим менше буде охочих шукати "податкові гавані" за її межами.
Повний текст читайте тут: https://daily.rbc.ua/ukr/show/takoe-tra ... 09942.html

Аватар користувача
oven
щира українка
Повідомлень: 1299
З нами з: 22 березня 2018, 14:29
Звідки: місто Кия

Re: Взяти за надра: Хто володіє нафтогазовими родовищами країни

Повідомлення oven » 28 березня 2018, 19:35

stan700 писав:
28 березня 2018, 17:59
куда наступ?
введіть податок на вивіз капіталу і трнсфертне ціноутворення
і не їбіть людям мозги
Податок Педро вводить тільки свій. Не в курсі?
"Володіти собою - найбільша влада." Сенека

Крам
Повідомлень: 156
З нами з: 22 березня 2018, 21:09

Re: Взяти за надра: Хто володіє нафтогазовими родовищами країни

Повідомлення Крам » 28 березня 2018, 22:53

stan700 писав:
28 березня 2018, 17:59
куда наступ?
введіть податок на вивіз капіталу і трнсфертне ціноутворення
і не їбіть людям мозги
"Ввідіть податок", це хто, ми повинні це робити? наголосували НФ та БПП а тепер ми повинні щось вводити. Наразі пЄпа з посіпаками вводе народу України. Під радістне підвивання порохоботів (риговати).

Аватар користувача
stan700
Повідомлень: 5520
З нами з: 25 березня 2018, 13:05

Re: Взяти за надра: Хто володіє нафтогазовими родовищами країни

Повідомлення stan700 » 29 березня 2018, 09:16

Крам писав:
28 березня 2018, 22:53
"Ввідіть податок", це хто, ми повинні це робити?
а яка блядь ходить на вибори? папуаси?

Крам
Повідомлень: 156
З нами з: 22 березня 2018, 21:09

Re: Взяти за надра: Хто володіє нафтогазовими родовищами країни

Повідомлення Крам » 29 березня 2018, 09:46

Я єдиний раз голосував за кучминого вилупка, за дрища. А за двох инших, кучминих вилупків, пЄпу та овоча не голосував. На відміну від тих, хто зараз мені вказує що робити та які привели до влади цю бидлоту.

Аватар користувача
stan700
Повідомлень: 5520
З нами з: 25 березня 2018, 13:05

Re: Взяти за надра: Хто володіє нафтогазовими родовищами країни

Повідомлення stan700 » 29 березня 2018, 14:49

то посилайте їх нахуй
і лупцюйте скалу бабла собі в кишеню.
але згідно законодавства України

Аватар користувача
Фрося
Повідомлень: 60688
З нами з: 23 березня 2018, 22:13

Re: Взяти за надра: Хто володіє нафтогазовими родовищами країни

Повідомлення Фрося » 30 серпня 2018, 19:31

Держгеонадра віддали компанії Фукса 5 спецдозволів без аукціону
33% компанії володіє державна НАК "Надра України"
Решта 67%-офшору Hartlog Limited з орбіти власника MosCityGroup Павла Фукса
Він відомий скупкою токсичних активів у членів “Сім’ї” Януковича..

http://www.theinsider.ua/politics/5b87fd35702b8/
Зображення

Аватар користувача
stan700
Повідомлень: 5520
З нами з: 25 березня 2018, 13:05

Re: Взяти за надра: Хто володіє нафтогазовими родовищами країни

Повідомлення stan700 » 30 серпня 2018, 22:12

Впервые в рейтинг самых богатых украинцев по версии журнала "Фокус" Павел Фукс вошел в 2017 году - и сразу занял 24 позицию. Его состояние оценили в 270 млн долларов.
https://www.epravda.com.ua/rus/news/2018/02/23/634382/

Аватар користувача
Украинский
Повідомлень: 177
З нами з: 25 березня 2018, 16:56

Re: Взяти за надра: Хто володіє нафтогазовими родовищами країни

Повідомлення Украинский » 31 серпня 2018, 16:31

Зображення
В нас життя – як Ворскла повноводна!
В нас живуть, не знаючи бiди:
Молодих пошлють, куди завгодно,
А старих вшанують назавжди.

Аватар користувача
Фрося
Повідомлень: 60688
З нами з: 23 березня 2018, 22:13

Re: Взяти за надра: Хто володіє нафтогазовими родовищами країни

Повідомлення Фрося » 11 вересня 2018, 12:15

12-го липня Полтавська обласна рада вчинила масштабне пограбування, віддавши російському олігарху Фуксу 10 газових родовищ. Без аукціонів. Розвідані запаси газу на цих родовищах - не менше 8-ми мільярдів кубометрів.
За це рішення проголосували: БПП, БЮТ, РПЛ, Свобода.
Зображення

Аватар користувача
Фрося
Повідомлень: 60688
З нами з: 23 березня 2018, 22:13

Re: Взяти за надра: Хто володіє нафтогазовими родовищами країни

Повідомлення Фрося » 20 березня 2021, 14:23

Назар Приходько
15 ч. ·
Ну, якщо вже говорити предметно про ту частину санкцій РНБО в якій йдеться про видобуток та користування надрами України - то говорити предметно.
Це - Ігор Котвіцький, екс-Нардеп від «Народного фронту». Ще у 2016-му році, його компанія «Атомні енергетичні системи України» продавила через Державну службу геології та надр дозволА на розробку одразу п‘ятьох уранових родовищ:
📌 Михайлівського
📌 Сурського
📌 Сафонівського
📌 Садового
📌 Новогурівського
Уран з цих родовищ йде на Українські АЕС, а враховуючи, що єдине Державне підприємство, яке виробляє урановий концентрат, а саме ГЗК «Східний» не виплачує своїм гірникам зарплату вже третій місяць, внаслідок чого видобуток фактично зупинився - «АЕСУ» Котвіцького стала практично монополістом у цій стратегічній для Держави сфері...
Ну і, звісно, монополія породжує ціновий диктат... І виходить, що Держава купує урановий концентрат у Котвіцького за завищеними цінами...
Себто, наші АЕС, які і так зараз на ладан дихають, ще й переплачують... До відома: минулий рік НАК «Енергоатом» завершив зі збитком у 4,8млрд гривень порівняно з 2019-м...
Мало того, що ми добиваємо Українську атомну енергетику ззовні, купуючи електроенергію з БАЕС (сподіваюсь після заклику Президента Литви Науседи - нарешті припинимо), так ще і всередині країни «Енергоатом» в заручниках монополіста. Як так?
Чи буде Державний накат на Котвіцького, в світлі початку кампанії по поверненню надр Народу та Державі? Я не впевнений, бо трошки знаю, хто такий Котвіцький. Всього два факти:
1. Починав водієм Авакова в Харкові
2. Став «гаманцем» Авакова зараз
Тому ЗНОВУ після гучних псевдопереможних реляцій в рамках документального серіалу «РНБО: карати не можна помилувати» виникають питання щодо кого і де ставити кому у цьому затертому до дір кліше...
Зображення
:umnik2:

Аватар користувача
Фрося
Повідомлень: 60688
З нами з: 23 березня 2018, 22:13

Re: Взяти за надра: Хто володіє нафтогазовими родовищами країни

Повідомлення Фрося » 20 березня 2021, 14:31

Євгеній Прокопишин
17 ч. ·
Петро дав - Володимир забрав.
Петро - барига, Володимир - Президент.
P.S. Павло Фукс російсько-український олігарх зі статками приблизно в 500 млн дол. Не так давно помойка «Схеми» (ДБЛ Ткач) писала, що ніби-то Фукс у дуже хороших відносинах з ОП, постійно туди приїздить і вобще це зрада - сьогодні ОП (РНБО) показав справами, що то все тупі басні ДБЛ Ткача і ввела санкції проти 19 компаній олігарха.
Що цікаво, в січні Фукс говорив так - «Нова влада не влазить у бізнес. Сьогодні влада не кошмарить бізнес. Ці (влада Зеленського) не лізуть в бізнес, і це круто. По менеджменту, по управлінню до них є питання. Але те, що не лізуть в бізнес – це класно» - цікаво, що він заспіває тепер 😁
Зображення
Газовая атака: почему СНБО ударил по Фуксу
https://apostrophe.ua/article/politics/ ... uksu/38528

Аватар користувача
Sintez
Єретик
Повідомлень: 25442
З нами з: 23 березня 2018, 20:24
Звідки: Підводний човен "Земля"

Re: Взяти за надра: Хто володіє нафтогазовими родовищами країни

Повідомлення Sintez » 21 березня 2021, 12:29

ФунтИ.
🇺🇦 🇮🇱
Наше діло праве,
ворог буде розбитий,
перемога буде за нами!

Відповісти