Про монетизацію пільг на проїзд
Додано: 18 червня 2018, 10:19
Гроші замість безкоштовного проїзду. Як працюватиме монетизація транспортних пільг
14 березня Кабінет Міністрів ухвалив постанову "Про встановлення державних соціальних нормативів у сфері транспортного обслуговування" та доручив Міністерству соціальної політики її доопрацювання із урахуванням пропозицій. Постанова набуває сили через два місяці - у травні.
Однак на місцях можуть вирішити залишити й надалі стару систему - коли пільговики користуються громадським транспортом безкоштовно.
Виплати, скоріш за все, проводитимуть підрозділи Мінсоцполітики за місцем проживання пільговика. Для осіб, які мають право на кілька пільг, призначається щомісячна готівкова виплата найбільшої з них. При цьому розмір таких виплат не враховується при розрахунку загального доходу сім'ї для всіх видів соціальної допомоги.
То яким буде розмір виплат? Обласна державна адміністрація протягом двох місяців повинна затвердити вартість поїздки до компенсації, і далі місцева рада ухвалює рішення, на основі якого пільговики отримують гроші. Нагадаємо, кошти повинні йти з місцевих бюджетів.
Те, скільки отримають “на руки” пільговики залежатиме від двох місцевих складників та обраховуватиметься за формулою:
середня вартість проїзду в місцевому транспорті × соціальна норма поїздок (не менше 30 на місяць)
Для осіб, які мають право на пільги з оплати проїзду на міжміських маршрутах:
середня вартість проїзду в місцевому транспорті × соціальна норма поїздок (не менше 30 на місяць) + 20%
Для осіб з інвалідністю 1-ї, 2-ї групи та дітей з інвалідністю, які навчаються у вищих навчальних закладах, закладах загальної середньої та професійної освіти:
середня вартість проїзду в місцевому транспорті × соціальна норма поїздок (не менше 30 на місяць) × 2
Якщо місцеві органи виділили пільговику гроші на проїзд, слідкувати за тим, щоб вони були витрачені саме на транспорт, ніхто не буде. Тобто це своєрідна “надбавка” до пенсії чи виплат держави.
Монетизація пільгового проїзду може розповсюджуватися на всі види громадського транспорту, які не є "таксі", пояснює міністр соціальної політики Андрій Рева. Зокрема це всі види міського транспорту і міжміського автотранспорту.
На маршрутки, які працюють у режимі маршрутного таксі, норми постанови поширюватися не можуть. Тож пільговикам доведеться платити за такі поїздки без допомоги держави.
14 березня Кабінет Міністрів ухвалив постанову "Про встановлення державних соціальних нормативів у сфері транспортного обслуговування" та доручив Міністерству соціальної політики її доопрацювання із урахуванням пропозицій. Постанова набуває сили через два місяці - у травні.
Однак на місцях можуть вирішити залишити й надалі стару систему - коли пільговики користуються громадським транспортом безкоштовно.
Виплати, скоріш за все, проводитимуть підрозділи Мінсоцполітики за місцем проживання пільговика. Для осіб, які мають право на кілька пільг, призначається щомісячна готівкова виплата найбільшої з них. При цьому розмір таких виплат не враховується при розрахунку загального доходу сім'ї для всіх видів соціальної допомоги.
То яким буде розмір виплат? Обласна державна адміністрація протягом двох місяців повинна затвердити вартість поїздки до компенсації, і далі місцева рада ухвалює рішення, на основі якого пільговики отримують гроші. Нагадаємо, кошти повинні йти з місцевих бюджетів.
Те, скільки отримають “на руки” пільговики залежатиме від двох місцевих складників та обраховуватиметься за формулою:
середня вартість проїзду в місцевому транспорті × соціальна норма поїздок (не менше 30 на місяць)
Для осіб, які мають право на пільги з оплати проїзду на міжміських маршрутах:
середня вартість проїзду в місцевому транспорті × соціальна норма поїздок (не менше 30 на місяць) + 20%
Для осіб з інвалідністю 1-ї, 2-ї групи та дітей з інвалідністю, які навчаються у вищих навчальних закладах, закладах загальної середньої та професійної освіти:
середня вартість проїзду в місцевому транспорті × соціальна норма поїздок (не менше 30 на місяць) × 2
Якщо місцеві органи виділили пільговику гроші на проїзд, слідкувати за тим, щоб вони були витрачені саме на транспорт, ніхто не буде. Тобто це своєрідна “надбавка” до пенсії чи виплат держави.
Монетизація пільгового проїзду може розповсюджуватися на всі види громадського транспорту, які не є "таксі", пояснює міністр соціальної політики Андрій Рева. Зокрема це всі види міського транспорту і міжміського автотранспорту.
На маршрутки, які працюють у режимі маршрутного таксі, норми постанови поширюватися не можуть. Тож пільговикам доведеться платити за такі поїздки без допомоги держави.