https://24tv.ua/n1342779
Наближаються місцеві вибори, що мають відбутися в жовті. Одна з інтриг – хто боротиметься за крісло мера Києва, зокрема, кого висуватиме провладна партія "Слуга народу".
Про особливості кампанії в Києві, а також шанси можливих кандидатів, – в матеріалі 24 каналу.
За словами керівника Центру політичного аналізу "Пента" Володимира Фесенка, головною проблемою, навколо якої розгорнеться політична боротьба на місцевих виборах – як жити в умовах економічної кризи, а не боротьба з пандемією коронавірусу.
Тема боротьби з коронавірусом і карантину стане актуальною на виборах, якщо восени буде друга хвиля. Або, якщо епідемія помітно не стихне. На виборах сильно проявиться тема відносин між центром і місцевим самоврядуванням,
– зазначає Володимир Фесенко.
На думку політолога, мери критикуватимуть центральну владу, що вона не розуміє проблем регіонів, вимагатимуть більше повноважень містам, більше податків. В умовах економічної кризи і протистояння з Росією для України, вважає Фесенко, це небезпечно. Ослаблення центру означає ослаблення країни.
Політолог Петро Олещук відзначає: останні опитування показують ріст суспільного запиту на людей із менеджерським досвідом, а не на просто абстрактні "нові обличчя". Все це дозволяє більш-менш окреслити коло потенційних учасників передвиборчої кампанії.
У Києві буде заповзята кампанія
Як відзначають спостерігачі, в столиці України розгорнеться цікава кампанія. За словами Петра Олещука, поки що визначається основний потенційний опонент чинного міського голови Кличка. Хоча вже зрозуміло, що бажаючих буде чимало. Водночас, за його словами, ситуація перед виборами найбільш сприятлива для демонстрації слабостей та проблем чинного керівництва міста.
Цікаво "
Слуга народу" вже розгортає штаби на місцеві вибори: коли почнеться кампанія
Володимир Фесенко зауважує: ситуація суперечлива. Всі провідні політичні сили повинні висувати свого кандидата в Києві. Але специфічна ситуація з діючим мером Кличком. Він точно не виграє в першому турі. При цьому рейтинг у нього високий, а явних сильних конкурентів немає.
Які суспільно-політичні настрої киян
Згідно результатів опитування, проведеного групою "Рейтинг" 4-7 квітня 2020 року серед мешканців Києва, голоси розподілилися наступним чином:
Віталій Кличко – 38,7% серед тих, хто визначився із вибором;
Сергій Притула – 9,1%;
Олександр Ткаченко – 8,8%;
Андрій Пальчевський – 8,2%;
Олександр Омельченко – 6,4%;
Олександр Попов – 5,2%;
Борислав Береза – 4,4%.
Рейтинги інших кандидатів – менше 4%. Не визначилися з вибором – близько чверті опитаних.
Наразі немає чіткої визначеності з кандидатом у мери Києва від головних політичних сил. Зокрема, від провладної партії "Слуга народу". Володимир Фесенко відзначає: є різні варіанти і сценарії. Приміром, раціональний сценарій від "Слуги народу" – домовитися з Кличком про союз у новому складі Київради. "Слуга народу" не виставлятиме сильного конкурента або підтримає Кличка на певних умовах. Секретарем Київради буде депутат від "СН". Можливо, глава КМДА також від партії президента Зеленського.
Директор аналітичного центру "Політика" Микола Давидюк відзначає: Кличко загрався в президентську виборчу кампанію в боротьбі з коронавірусом, забувши про реальні справи в місті.
Кампанія в стилі Шварцнегера – прикольна, але мало ефективна. Літаючі аграрні дрони, що нібито дезінфікують місто, Тік-Токівські відео, де Кличко сам себе підстригає чи постійні наради з Зеленським – це все більше схоже на бурхливу імітацію роботи мера, ніж на реальний менеджерський ефективний підхід,
– наголошує Микола Давидюк.
На його переконання, як мер Києва, Кличко не виконує свої прямі обов'язки – дбати про реальний стан справ, а не про власні політичні інтереси.
https://24tv.ua/vibori-mera-kiyeva-2020 ... v_n1342779