Sintez писав: ↑
..............................................................................................................
Покупка б-у дизеля виправдана лише у тому випадку, якщо є спосіб "мутити" дешеву чи халявну солярку. Інакше - нафік. "Состояніє" дизеля - це стан його паливної апаратури. Ризикуєш придбати кота в мішку. Навіть якщо зараз все ок, хто гарантує що вона не здохне через пару тисяч? Ремонт дизеля дорого.
Ну, теж правда. Дизель економічніший, при тому ж кілометражі, швидкості забезпечує трохи нижчі, має більший крутний момент, що дається взнаки при буксируванні, їзді по снігу, грязі, т.д. Оберти нижчі, тому, в середньому, довговічніший бензинового. Система запалення - відсутня, зовсім. І грузові двигуни DB з пробігом 1200000 я бачив живцем, зношеність була, приблизно, як у "жигуля" після 120000. Тобто, при належній експлуатації, ця штука здатна на кавказьке довголіття.
З іншого боку, дизель трохи важчий, всі розходники дорожчі, всі експлуатаційні зазори менші, теплові режими жорсткіші. Прогрівати треба акуратніше.
Щодо солярки, то, НМСД, важлива її якість. Брудна, сірчаста, парафіниста соляра означатиме регулярні проблеми, і передчасний гаплик паливному насосу, фільтрам і форсункам.
Я бачу тільки варіант із діагностикою у надійному місці. Компресія, шуми, вібрації, тиск палива, мастила, забрудненість мастила, підтікання з двигуна, димність вихлопу.
Заздалегідь ознайомитись із цінами ПНВТ, новий, з розборки, на увесь перелік моделей. Тоді буде більш зрозуміло.
Треба ще зазначити, що сучасні бензинові високофорсовані легкові двигуни, за параметрами процесу, поступово наближаються до дизелів. Відповідно, доганяють їх за вартістю розходників, різниця зменшується. Оберти мають помітно вищі, а про квадратичну залежність зношування від обертів я вже писав.

І бензин - не соляра, з'являється ефект змивання мастила зі стінок циліндрів. І що там із паливним насосом, а він також з'являється, і з інжекторами - теж треба подивитися, і порівняти з дизелем.
Є ще одна штука, у буржуїв на дизелях їздять селюки, комерційні агенти, поштові службовці, і т.п. публіка, яка відома принциповою жадібністю і регулярними поїздками в службових цілях. Якщо такий тіпочок продає свій пєпєлац, то стан апарату треба уважно дивитися.